neljapäev, 4. september 2014

Kui väsimus murrab sind maha.

Kroonilise väsimuse leevendamine - 2 osa

Hiina meditsiin usub, et väsimus tekib kui ei rahuldata inimese teatavaid põhivajadusi.  Selleks võib olla ebapiisav une ja puhkuse puudus, toidu ületöötlemisest või erinevate toiduainete halva kombineerimise tõttu ensüümide puudus, kehalise aktiivsuse puudus või eluenergia raiskamine ületöötamisel. Depressioon, emotsionaalsed traumad ja hiljutised haigused võivad tekitada kroonilist väsimust. Kilpnäärme haigused, raua puudus, madal veresuhkur ja pikaajalised haigused on tavalised kroonilise väsimuse põhjusteks.

Olulised akupunktid kroonilise väsimuse leevendamiseks.

Punkt Annetada Neerudes - SAN JIAN SHU asub 2-3 nimmelüli vahel ehk naba kõrgusel selja keskteljest 1.5 sõrmelaiuse kaugusel. Mõjutamine aitab leevendada nimmevalusid, lumbalgiat, vereloome kahjustusi, hormonaalseid häireid, energia seiskumisi kusepõiekanalis.

Punkt Tahte Asupaik - ZI SHI  asub 2-3 nimmelüli vahel ehk naba kõrgusel selja keskteljest 3 sõrmelaiuse kaugusel. Mõjutamine aitab leevendada apaatiat ja hirmuseisundit, leevendab aknet ja ekseemi ning energia seiskumisi kusepõiekanalis.

Selle piirkonna energia liikumise taastamiseks aktiveeritakse see piirkond. Pane rusikanukid alaseljale ja hõõru nimmepiirkond soojaks, umbes 1,5 minutit.

Punkt Kolmas Silm – Yin Tang asub kulmude vahel keskel, otsmiku- ja ninaluu vahel lohus. Seda punkti masseeritakse lauba piirkonnas olevate peavalude puhul ning uimasuse korral.

Punkti masseerimine aitab vähendada neeru valu, silmade pinget ja väsimust, tasakaalustab käbinääret ning  aitab seedimatuse ja õietolmu allergia korral, vähendab ärrituvust, depressiooni ja mentaalset segadust, tugevdab immuunsüsteemi. Pane peopesad kokku ja aseta keskmised sõrmed kulmude vahele. Kui küüned on pikad siis aseta akupunktile pöidla üks nukk. Lase välja hingates peal vajuda rinnale. Kui istud laua taga võid panna ka küünarnukid lauale. Vii oma tähelepanu kolmandale silmale. Välja hingates anna kolmanda silma tagustele lihastele justkui kerge korraldus “lõdvestu” ja nii veel mõned korrad. Hinga sügavalt ja luba peal ja ülejäänud kehal lõdvestuda umbes paar minutit.

Tõhusalt mõjub ka sellel punktil valu vähendav akukleebis Purerelief.

Tervist taastavad harjutused

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar