Kolmapäev, 6. aprill 2011

Stressi korral tuleb hiina meditsiin sulle koju appi / 1-osa

 Kange kaela massaaž.

Hiina rahvatarkus ütleb, et võti tervise ja edu juurde on selles, kuidas leida õige tasakaal pingutamise ja lõdvestamise vahel. Selle tarkuse võttis kokku keisrite vibulaskmise tõde “Pinguta ja lase lahti”. Tänapäeva elus pannakse liiga palju tähtsust pingutamisele ja jäetakse see tasakaalustamata lõdvestamisega ehk pingest lahti laskmisega.

Kontoritöötajad on tihti avastanud pingelistel perioodidel, kui nad on end arvuti taha
 “unustanud”, et kael on kangeks jäänud. Sellega on kaasnenud tihti ka häired mõttetöös, kontsentratsiooni võime vähenemine, uimasus jne.

Kaela lõdvestamiseks  lase selg vajuda tooli seljatoele nii, et pea vajuks veidikene taha poole, nii lõdvestuvad kaela tagumised lihased paremini. Võta mõlema käega kaela ümbert kinni ja hakka aeglaselt pead kord vasakule, kord paremale kallutama. Kallutades pead vasakule pigista kaela vasakpoolseid lihaseid (need on nüüd veidi lõdvestunud), sama tee paremal pool. Nii korda mööda kaela vasakut ja paremat külge masseerides liikuge aeglaselt  kaela alaosalt sõrmeotstega kuni kuklani ja tagasi. Masseerida võid nii kaua kui soovid, kuid vähemalt 3-4 minutit.

Väike kaela massaaž on igaühele jõukohane. Siinkohal väike aga tõhus akupunkti masseerimine kõigile kangekaelsetele.
 
Kangekaelsuse leevendamise harjutus.

Masseeri punkti Feng Chi Tuulte Häärber, mis asub kuklakeskel koljuääre all lohus, umbes 1 sõrmelaius juuste piirist üles. Selle punkti masseerimine leevendab kukla lihaspinget, silma-, nina-, kõrva-, kurgu vaevusi, aitab ergutada mõtlemisvõimet ja leevendab peavalu. Pääsed seda akupunkti paremini masseerima, kui kallutad pead tahapoole. Masseeri seda akupunkti umbes paar minutit. Parema ja efektiivsema tulemuse saad, kui kasutad sellel punktil akukleebist PureRelief.
Akupunktuur'i Facebook's:  http://www.facebook.com/akupunktuur

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar