Teisipäev, 27. september 2011

Enesemassaaž — imerohi stressi vabastamiseks

Enesemassaaž — imerohi stressi vabastamiseks<br>Scanpix
Stressirohke elu on tekitanud olukorra, kus enamik meist kogeb stressi kahjulikku mõju. Mitte ainult sina, sinu elukaaslane, vaid ka sinu lapsed, sõbrad ja tuttavad on tihti kuidagi “pinges” või siis kannatavad kaude oma lähedaste pingete tõttu. Me oleme stressiga tegelikult nii ära harjunud, et enamus peab seda täiesti normaalseks või siis paratamatuseks. Juhtub ka, et oma pingete olemasolu lihtsalt eitatakse, soovides alateadlikult seda teemat oma elust ja teadvusest võimalikult eemal hoida. 

Pidev stress häirib oluliselt inimese energiaringlust ja lülitab osaliselt välja immuunsüsteemi
Seetõttu on pideva stressi tingimustes töötava ja elava inimese tervise kõrvalekalded (haigused) vältimatud. See on üks põhjustest miks meedikud peavad stressi tervisele ohtlikuks.
Alateadlikult kasutatab inimene stressi leevendamiseks sageli alkoholi, trenni, sauna, erinevat sotsiaalset tegevust jne. Enesetunne osaliselt küll paraneb, kuid konkreetsed lihaspiirkonnad on jätkuvalt valusad ja pinges. Tihti jäetakse lihaspingetele üldse reageerimata, kuni valu on veel talutav. Paljud inimesed ei ole teadvustanud, et stressi tähendus ongi lihaspinge.
Üks, aga mitte ainus võimalus nende pingete vabastamiseks on massaaž
Massaaž võimaldab taastada energia- ja verevarustuse konkreetses piirkonnas. Veelgi olulisem on vabastada blokeeringutest pinges piirkonda läbivad veresooned. Nii taastatakse vähemal või suuremal määral stressi poolt häiritud organismi tasakaal ja seeläbi ka inimese töövõime.
Kooli-, töö- ja muu stressi mõju on võimalik oluliselt vähendada ise läbi lihtsate massaaživõtete ja harjutuste, mida on võimalik omandada näiteks enesemassaaži koolitustel. Üha enam ettevõttete juhte pöörab tähelepanu oma töötajate stressi leevendamiseks ja töövõime suurendamiseks. Nad on leidnud, et enesemasaaž on siin odavaim ja kiireim võimalus reageerida koheselt avastatud stressile. 
Kas enesemassaaž on siis tõesti imerohi stressi vabastamiseks?
Arvestades muude vahendite oluliselt raskemat kättesaadavust ja kiirust, siis tundub küll. Massaaž peaks olema sama kättesaadav ja odav kui vitamiinid apteegis või köögiviljad supermarketite riiulitel. Inimesel pole vaja kalkuleerida oma rahalisi võimalusi ega muretseda, palju on aega jäänud järgmise massaaži-teraapiani.
Need, kes on omandanud kasvõi osaliselt massaaživõtted, kasutavad seda ise ja võimaldavad olulist “pinge leevendust” ka oma elukaaslasele, lastele ja sõpradele. 
Enesemassaaž kahjuks ei kata aga inimese liikumisvajadust. Seega tuleb kindlasti liikuda, joosta, teha trenni ja ka puhata piisavalt. Oluline on märgata oma pingeid, vabastada need ja elada tervemat, energilisemat ja täisväärtuslikumat elu. Nimetatud teadmised on lihtsad ja kasutamine jõukohane igaühele. Oskust stressiga toime tulla on vaja nii lastel kui lapsevanematel, nii töötajatel kui tööandjatel.
Praktiline harjutus
Kaela lõdvestamiseks lase selg vajuda tooli seljatoele nii, et pea vajuks veidikene taha poole, nii lõdvestuvad kaela tagumised lihased paremini. Võta mõlema käega kaela ümbert kinni ja hakka aeglaselt pead kord vasakule, kord paremale kallutama. Kallutades pead vasakule pigista kaela vasakpoolseid lihaseid (need on nüüd veidi lõdvestunud), sama tee paremal pool. Nii korda mööda kaela vasakut ja paremat külge masseerides liikuge aeglaselt kaela alaosalt sõrmeotstega kuni kuklani ja tagasi. Masseerida võid nii kaua kui soovid, kuid vähemalt 3-4 minutit.


Reede, 23. september 2011

Külmetushaigused ja köha / 1


Külmetusega kaasneb tihti köha. Enesemassaaži vastavate akupunktide mõjutamiseks saab haige teha endale ise. Seda kasutatakse köhaärrituse vähendamiseks, rögaerituse suurendamiseks, valuvähendamiseks ja hingamise kergendamiseks. Enesemassaaži võid alustada nii nõrga köha korral kui ka ägeda bronhiidi perioodil, ka siis kui kasutada muid raviprotseduure või ravimeid

Punktid, mille mõjutamine aitab leevendada köha

Akupunkt Taeva Jälg - 22RM – TIAN TU, asub rinnaku taga, sügavikus 1,0-1,5 cm sügavuses. Leevendab kinnist köha, bronhiiti, kurguvalu, rinnakinnisust ja kõrvetisi.
Selle punkti masseerimiseks surutakse keskmine sõrme ots rinnaku lohku ja vajutatakse punkt seest poolt.See on ka kopsude alarmpunkt, mida võiks kasutada ägedate kopsupõletike või astmahoogude leevendamiseks. NB!  Probleemide korral võib see punkt olla väga valulik.

Punkt Tiigri Suu - He Gu asub pöidla ja nimetissõrme kokkusurumisel tekkiva valli kõrgema koha all vajutades  luu suunas.  See punkt on üks mõjusamaid heaolu ja immuunsüsteemi stimuleerivaid punkte. Läbi selle punkti mõjutamise leevendatakse külmetuse ja gripinähtusi.
ning enamikku pea ja näohaigusi. See on peamine valu leevendav punkt, vähendab raskustunnet peas. Kasutatakse pea-, hamba, kaela- seljavalude leevendamiseks. See on ummistusi ja põletikke leevendav akupunktuuri punkt. Kasutatakse nohu ja ninakinnisuse korral. 
Masseeritakse kummalgi käel 1 minut, vajadusel korratakse mõne tunni möödudes.  Suuremate energia takistuste või valude korral kasutada akukleebist PureRelief.
NB! Raseduse aeg on selle punkti kasutamine keelatud.

Akupunkt Elegantne Häärber - SHU FU asub rangluu all lohus, keskmest 2 sõrme laiuse kaugusel külgedel. Selle punkti mõjutamine tugevdab immuunsüsteemi ja tõstab energia taset ning aitab kõrvaldada tõkestusi neerukanalis. Leevendab astma ja köha vaevusti, vähendab depressiooni.

Reede, 16. september 2011

SÜGISENE KOPSUMASSAAŽ


                                  

Sügisel tuleb erilist tähelepanu kanda oma kopsude eest kuna kopsud reguleerivad kehas qi-energia tõusu ja langust. Jahedad ja muutlikud ilmad on sügise märksõna seetõttu oleneb meie tervis sellest kui kiiresti keha suudab kohaneda ilmastiku muutustega.

Võid harjutust teha seistes sirgelt, jalad veidi harkis ja põlved kergelt kõverdunud. Kui tervislik seisund ei võimalda võid seda teha ka istudes või lamades.
Kogu keha olge selles asendis nii lõdvestunud kui võimalik.

Sule silmad ja vii oma tähelepanu mõlamale kopsupiirkonnale. Aseta seejärel haralisõrmedega käed rinnakorvile.
-          Masseeri kätega vastasuunas liikudes kõigepealt rinnakorvi keskosa umbes 2 minutit
-           Liikude kätega külgede poole ja masseeri sealt umbes 2 minut.
-          Seejärel aseta käed kaenalde alla ja silita külge paralleelselt üles ja alla. Korda seda 20-30 korda.
-          Aseta käed taas rinnakorvile. Hinga 3 korda sügavalt sisse ja välja, samaaegselt väljahingates vajutades rinnakorvile ja sissehingamisel lõdvestades keha.

Akupunktuur'i Facebook's:  http://www.facebook.com/akupunktuur

Esmaspäev, 12. september 2011

Krooniline väsimus 4


Hiina meditsiin soovitab – kroonilise väsimuse leevendamine 


Krooniline väsimus on seisund, mis väga paljusid inimesi vaevab ja keha kurnab.  Kevadeti on inimese immuunsüsteem nõrgenenud ja siis löövad kroonilise väsimuse sümptomid selgemalt esile ja häirivad oluliselt inimese elu.  Paljud inimesed, kes on õppinud ära oluliste akupunktide masseerimise on saanud üle kroonilisest väsimusest. See on kinnituseks sellele, et inimese sees on kõik ressursid olemas ja vaja on vaid veidi kaasa aidata, et toimuks keha enesetervenemine

Olulised akupunktid kroonilise väsimuse leevendamiseks.

Akupunkt Tuulte Tiik - Feng Chi  asub  kukla luu all, 3 sõrmelaiust keskmest, lohus. Hiina meditsiini järgi eemaldatakse läbi selle punkti kehasse tunginud kahjulikku tuult. See on oluline punkt gripi ja külmetushaiguste ravis. Ravib erinevaid peavalusid ka kukkumise tagajärjel tekkinuid. Selle punkti masseerimine leevendab silmade taguseid pingeid, nina ja kõrvadega seonduvaid probleeme, pingeid ja valusid kaelapiirkonnas. Pääsed seda akupunkti paremini masseerima, kui kallutad pead veidi tahapoole. Masseeri neid punkte kahe käe pöialdega samaaegselt umbes pool minutit, tehke paus, lubage peal vajuda rinnale ja masseerige neid punkte veel korra.

Akupunkt  Energiameri   QI HAI  asub nabast 2 sõrmelaiust allapoole. Selle punkti mõjutamine tugevdab immuunsüsteemi ja tõstab energia taset. Aitab kõhuvalude, kõhukinnisuse, gaasivalude ja nõrkuse korral. Selle punkti mõjutamine tõstab soolte toonust, tugevdab kuse ja suguelundeid.

Siruta selg, lõdvesta selja- ja kõhulihased. Pane sõrmeotsad nabast 2 sõrmelaiust allapoole ja asu vajutama aeglaselt survet suurendades. Hinga aeglaselt ja sügavalt. Vajuta umbes minut ja siis aeglaselt vähenda survet. Sellel punktil kasutatakse nii kevadväsimuse kui üldise väsimuse ja nõrkuse korral akukleebist PureEnergy. Pärast haigust kui on vaja kiiresti immuunsüsteemi tugevdada või sportlased enne võistlusi kasutavad sellel punkti akukleebist CX2.

Akupunkt Kõrgem Rünnak - H 3- TAI CHONG asub jalaseljal suure ja teise varbaliigese vahel lohus. Akupunkti  Tai Chong mõjutamine aitab vähendada ülepingest tulenevat peavalu, silmade ja üldist väsimust ja krampe. Lisaks aitab ta pohmeluse, allergia, artriidi korral. Aitab puhastada verd ja vere rõhku tasakaalustada (nii kõrge kui madala vererõhu puhul). Suru neli sõrme suure ja teise varba liigeste vahele ja venita neid veidike laiali, masseeri see vahe läbi. Seejärel vajuta umbes 1 minut Tai Chong punkti. Sama teisel jalal.  Sellel punktil on akukleebise PureRelief kasutamine tõhus.
Akupunktuur'i Facebook's:  http://www.facebook.com/akupunktuur

Teisipäev, 6. september 2011

Mälu ja kontsentratsiooni võime parandamiseks, kasuta ...

Mälu ja kontsentratsiooni võime parandamiseks, kasuta mõistuse selgust suurendavat akupunkti.

Kas te soovite teada lihtsat tehnikat kuidas vabaneda negatiivsete mõtete ja tunnete mõjust? 

Kasutades spetsiaalset mõtteselgust parandavat/suurendavat akupunkti Yang Bai GB14 saad sa suunata  mõtte ümber ja suunate see sulle meeldivamale teemale või mõttele. Selle punkti mõjutamist saad kasutada ka mentaalsuse/mõistuse rahustamiseks.  

Vajuta seda punkti õrnalt samal ajal sügavalt hingates ja lõdvestades kõik pinged silmade taga  ning peas umbes paari minuti vältel. Tehes nii vaid mõned korrad päevas on sul võimalik vähendada oma mentaalset stressi ja tervendada oma mõistust.

Akupunkt Yang Bai GB 14 asub umbes 1 sõrmelaius teie kulmude keskkohast kõrgemal. Sa võid neid õrnalt vajutada nii vasaku ja parema käe nimetissõrmedega või keskmiste sõrmedega.
Samuti võid sa neid akupunkte maseerida ühe käe pöidla ja nimetissõrmega samaaegselt.

Nendel punktidel enesemassaaž on õrn ja haakub hingamise rahunemise ja sügavamaks muutumisega. Luba samal aja oma pingetel silmade taga ja peas lihtsalt välja hingamisega lõdvestuda ja leeveneda.


Erinevas vanuses inimesed saavad sellest abi. Lapsed ja teismelised võiks kasutada neid punkte koolis enne kontrolltöid või eksameid. Vanemad inimesed leiavad, et nende punktide kasutamine aitab parandada nende mälu.

Igaüks võib masseerida neid punkte, et vähendada oma mentaalset stressi ja pingeid peas.

Igas vanuses olevad inimesed saavad sellest enesemassaaži tehnikast abi oma mõistuse ja emotsioonide rahustamisel.

Akupunktuur'i Facebook's:  http://www.facebook.com/akupunktuur