Esmaspäev, 7. november 2011

Osteopaatiline kellamassaaž iseendale.

Osteopaatiline kella massaaž on spetsiaalne alakõhu enesemassaaži tehnika.  Selle tehnikaga vabastatakse pinged  alakõhu sidekoest , mistõttu kaob põletikuline keskkond siseorganeid katvast kihist ja taastub  organite normalne talitus.
Selle tehnika  looja on Pierre Desjardins Kanadast.

Seda massaaži tehnikat peaks teadma kõik naised aga ka mehed. Massöörid kinnitavad, et pea kõigil täiskasvanutel on olulisi pingeid kõhus. Paljud pinged annavad end tunda läbi haiguste, paljud läbi ebamugavustunde ja valude. Paljud pinged aga ei ole avaldunud veel sel moel, et me neid oleks avastanud või märganud.

Läbi selle tehnika vabastatakse siseorganeid kattev sidekude pingetest ehk põletikust, mis on paljude naistehaiguste ja alakõhu vaevuste põhjuseks. Pinged avastatakse  läbi valuaistingu, kui vajutatakse aeglaselt kõhule ja uuritakse kogu kõhu piirkonna l läbi. Meestel aitab see tehnika eesnäärmega, naistel emakaga, seonduvaid probleeme lahendada. Lisaks parandab regulaarne see massaaž soolestiku perestaltikat. Väidetavalt on 2/3 kõigist haigustest põhjustatud erinevatest põletikest soolestikus. See enesemassaaži  tehnika aktiveerib  nii mao ja maksa tegevust.

Läbi selle massaaži vabastatakse  diafragma ehk vahelihase pingest , peale mida  paraneb oluliselt hingamisekvaliteeti kõigil. Eriti tulemuslik on see enesemassaaž aga neil, kellel on hingamisega seotud häireid nagu astma. Esimesi käegakatsutavaid tulemusi annab koheselt.

Õppimise ajal võiks olla seljas  mugav riietus, kõht võib saada ka veidi õliseks.

Koolitus toimub: 12. novembril kell 10:00-13:00 Stuudio 108 ruumides, Müürivahe31-1, Tallinnas

Kursuse tasu: üksikkord 15 eurot (kooliõpilastele, pensionäridele 12 eurot). Tasuda saab kohapeal sularahas või enne kursust ülekandega MTÜ Stuudio Sada Kaheksa arveldusarvele (Nordea pank a/a 17002949741) selgitusega "Enesemassaaž".

Koolitaja: Toomas Õunap (Hiina Traditsioonilise Meditsiini kool, krija hatha jooga, joogateraapia)

Kontakt: mob +372 510 1272,

Registreerimiseks saada e-mail: enesemassaaz(ät)gmail.com või info(ät)akupunktuur.eu
vaata ka www.akupunktuur/enesemassaaz/


Tervist taastavad harjutused

Kolmapäev, 19. oktoober 2011

Immuunsüsteemi taastamine ja tugevdamine (osa 3)


Akupunkti massaaž tugevdab oluliselt immuunsüsteemi. Akupunkt massöörid on arvamusel, et liiga palju või liiga vähe energiat teatud energia kanalis nõrgestab immuunsüsteemi ja energia ringlust.  Sellest põhjustatud väsimus ja emotsionaalne tasakaalutus on hea taimelava lihaspingete ja terviserikete tekkimisele.

Immuunsüsteemi löövad ajutiselt rivist välja ka antibiootikumid. Pärast antibiootikumi ravi on vaja kohene immuunsüsteemi taastada. Sellele pole tänapäeva meditsiin kahjuks piisavalt tähelepanu pööranud.

Hingamisharjutused ehk prana-jaamad on oluliseks energiaallikaks kehale. Otsi joogameister, kelle käe all saaksid vastavad tehnikad omandada.

Toitumise osa immuunsüsteemis on oluline. Rafineeritud toiduained nõrgendavad immuunsüsteemi. Ebapiisav puhta vee joomise kogus on  paljude tervise rikete põhjuseks.

Selleks, et tugevdada immuunsüsteemi maksimaalselt muuda oma töö ja puhkuse tasakaalu. Leia aega hingamistehnikate jaoks, et kiirelt taastada energia puudujääk. Kuid hingamistehnikaid soovitan omadada vaid kogenud joogaõpetaja juhendamisel.  Energiakanalite ristumiskohtades asuvate  akupunktide mõjutamine,  aitab füüsilisest tööst tekkinud pingeid leevendada ja tugevdada immuunsüsteemi. immuunsüsteemii

Akupunkt Kõrgem Rünnak – Tai Chong asub jalaseljal suure ja teise varba liigese vahel lohus. Selle punkti mõjutamine aitab vähendada üldist väsimust, ülepingest tulenevat peavalu, silmade väsimust ja krampe. Lisaks aitab ta pohmeluse, allergia ja artriidi korral. Aitab puhastada verd ja tasakaalustada vere rõhku (nii kõrge kui madala vererõhu puhul). Suru neli sõrme suure ja teise varba liigeste vahele ja venita neid veidike laiali, masseeri see vahe läbi. Seejärel vajuta umbes 1 minut Tai Chong punkti. Sama teisel jalal.

Kui akupunkt on valulik, näitab see energia takistusi vastavas kanalis. Aja möödumisel põhjustab energi blokeering ka verevarustuse häireid ja tasakaalutust ehk haigusi kehas. Seetõttu hinda valu, kui signaali energia takistustest ja blokeeringutest. 
Rohkem artikleid akukleebistest: http://akupunktuur.eu/akukleebised/
Akupunktuur'i Facebook's:  http://www.facebook.com/akupunktuur



Esmaspäev, 10. oktoober 2011

Kuidas iseenda pea, kaela ja turja pingeid vabastada?



Õpi oma pingeid peas, kaelas ja turjapiirkonnas lahti laskma. 
Koolitusel omandatakse  turja, kaela, pea ja näo enesemassaaži erinevad tehnikad ning lisaks:
- Pea ja kaela piirkonnas olevate blokeeringute vabastamine aitab keha energiaringlust oluliselt parandada ja tugevdada immuunsüsteemi. Õpitakse seda piirkonda energia blokeeringutest vabastama läbi vastavate energiasõlmide (akupunktuuri punktide) mõjutamise kaudu.

- Koolitusel pööratakse tähelepanu erinevate peavalude ja kaelajäikusega seonduvate pingete vabastamisele
läbi lihaste venitusharjutuste. Õpitakse vastavaid lõdvestus ja hingamistehnikaid ning lõdvestama pea süvalihaseid, et rahustada  mõtteprotsessi.

- Oluline koolituse osa on "loomulik näokosmeetika" kus nii massaaži kui akupunktuurpunktide kaudu vähendatakse näolihaste pinget ja taastatakse parem energia ja verevarustus.

- Paljud unetuse häired tulenevad aktiivsest mõtlemisest ja teatud ajupiirkondade üleaktiivsusest, mis 
soodustab nn" ringmõtteid", segab magamajäämist ja halvendab unekvaliteeti. Õpime vähendama ja vabastama vastavaid energia blokeeringuid.

- Õpitakse vähendama silmade pingeid, mis on seotud, nii nägemishäirete, väsimuse kui peavaludega..

Koolitus toimub: 18. veebruaril kell 13:00-15:00 Stuudio 108 ruumides, Müürivahe31-1, Tallinnas

Koolitaja: Toomas Õunap (Hiina Traditsioonilise Meditsiini kool, krija hatha jooga)

Kontakt: mob +372 510 1272, e-mail: enesemassaaz(ät)gmail.com või info(ät)akupunktuur.eu
vaata ka  http://akupunktuur.eu/enesemassaaz/kursus_2012/

PARANDA OMA TÖÖ EFEKTIIVSUST, TERVIST JA ELUKVALITEETI!
Tervist taastavad harjutused

Neljapäev, 6. oktoober 2011

Sünnitusvalude vähendamine


Taani akupunkturistid on teinud uuringu teel kindlaks, et akupunktuur on heaks täienduseks teistele sünnitusvalu leevendavatele meetoditele. 

607 tervet õigeaegselt sünnitavat naist said kas akupunktuur teraapiat, TENSi või tavalisi valuvaigisteid. Kõikides gruppides hinnati sünnitusvalu tugevust sarnase skooriga, kuid akupunktuur ravi grupis kasutati oluliselt vähem farmakoloogilisi ja invasiivseid valuvaigistavaid meetodeid. Akupunktuur ravi ei mõjutanud sünnituse kestvust või oksütotsiini kasutamist, kuid vastsündinu seisund (Apgari hinde ja nabaväädi vere ph järgi) oli akupunktuur ravi grupis märkimisväärselt parem. (Acupuncture as pain relief during delivery. A randomized controlled trial. Birth. 2009 Mar; 36 (1):5-12)

Rohkem artikleid akukleebistest: http://akupunktuur.eu/akukleebised/
Akupunktuur'i Facebook's:  http://www.facebook.com/akupunktuur
Tervist taastavad harjutused

Teisipäev, 27. september 2011

Enesemassaaž — imerohi stressi vabastamiseks

Enesemassaaž — imerohi stressi vabastamiseks<br>Scanpix
Stressirohke elu on tekitanud olukorra, kus enamik meist kogeb stressi kahjulikku mõju. Mitte ainult sina, sinu elukaaslane, vaid ka sinu lapsed, sõbrad ja tuttavad on tihti kuidagi “pinges” või siis kannatavad kaude oma lähedaste pingete tõttu. Me oleme stressiga tegelikult nii ära harjunud, et enamus peab seda täiesti normaalseks või siis paratamatuseks. Juhtub ka, et oma pingete olemasolu lihtsalt eitatakse, soovides alateadlikult seda teemat oma elust ja teadvusest võimalikult eemal hoida. 

Pidev stress häirib oluliselt inimese energiaringlust ja lülitab osaliselt välja immuunsüsteemi
Seetõttu on pideva stressi tingimustes töötava ja elava inimese tervise kõrvalekalded (haigused) vältimatud. See on üks põhjustest miks meedikud peavad stressi tervisele ohtlikuks.
Alateadlikult kasutatab inimene stressi leevendamiseks sageli alkoholi, trenni, sauna, erinevat sotsiaalset tegevust jne. Enesetunne osaliselt küll paraneb, kuid konkreetsed lihaspiirkonnad on jätkuvalt valusad ja pinges. Tihti jäetakse lihaspingetele üldse reageerimata, kuni valu on veel talutav. Paljud inimesed ei ole teadvustanud, et stressi tähendus ongi lihaspinge.
Üks, aga mitte ainus võimalus nende pingete vabastamiseks on massaaž
Massaaž võimaldab taastada energia- ja verevarustuse konkreetses piirkonnas. Veelgi olulisem on vabastada blokeeringutest pinges piirkonda läbivad veresooned. Nii taastatakse vähemal või suuremal määral stressi poolt häiritud organismi tasakaal ja seeläbi ka inimese töövõime.
Kooli-, töö- ja muu stressi mõju on võimalik oluliselt vähendada ise läbi lihtsate massaaživõtete ja harjutuste, mida on võimalik omandada näiteks enesemassaaži koolitustel. Üha enam ettevõttete juhte pöörab tähelepanu oma töötajate stressi leevendamiseks ja töövõime suurendamiseks. Nad on leidnud, et enesemasaaž on siin odavaim ja kiireim võimalus reageerida koheselt avastatud stressile. 
Kas enesemassaaž on siis tõesti imerohi stressi vabastamiseks?
Arvestades muude vahendite oluliselt raskemat kättesaadavust ja kiirust, siis tundub küll. Massaaž peaks olema sama kättesaadav ja odav kui vitamiinid apteegis või köögiviljad supermarketite riiulitel. Inimesel pole vaja kalkuleerida oma rahalisi võimalusi ega muretseda, palju on aega jäänud järgmise massaaži-teraapiani.
Need, kes on omandanud kasvõi osaliselt massaaživõtted, kasutavad seda ise ja võimaldavad olulist “pinge leevendust” ka oma elukaaslasele, lastele ja sõpradele. 
Enesemassaaž kahjuks ei kata aga inimese liikumisvajadust. Seega tuleb kindlasti liikuda, joosta, teha trenni ja ka puhata piisavalt. Oluline on märgata oma pingeid, vabastada need ja elada tervemat, energilisemat ja täisväärtuslikumat elu. Nimetatud teadmised on lihtsad ja kasutamine jõukohane igaühele. Oskust stressiga toime tulla on vaja nii lastel kui lapsevanematel, nii töötajatel kui tööandjatel.
Praktiline harjutus
Kaela lõdvestamiseks lase selg vajuda tooli seljatoele nii, et pea vajuks veidikene taha poole, nii lõdvestuvad kaela tagumised lihased paremini. Võta mõlema käega kaela ümbert kinni ja hakka aeglaselt pead kord vasakule, kord paremale kallutama. Kallutades pead vasakule pigista kaela vasakpoolseid lihaseid (need on nüüd veidi lõdvestunud), sama tee paremal pool. Nii korda mööda kaela vasakut ja paremat külge masseerides liikuge aeglaselt kaela alaosalt sõrmeotstega kuni kuklani ja tagasi. Masseerida võid nii kaua kui soovid, kuid vähemalt 3-4 minutit.


Reede, 23. september 2011

Külmetushaigused ja köha / 1


Külmetusega kaasneb tihti köha. Enesemassaaži vastavate akupunktide mõjutamiseks saab haige teha endale ise. Seda kasutatakse köhaärrituse vähendamiseks, rögaerituse suurendamiseks, valuvähendamiseks ja hingamise kergendamiseks. Enesemassaaži võid alustada nii nõrga köha korral kui ka ägeda bronhiidi perioodil, ka siis kui kasutada muid raviprotseduure või ravimeid

Punktid, mille mõjutamine aitab leevendada köha

Akupunkt Taeva Jälg - 22RM – TIAN TU, asub rinnaku taga, sügavikus 1,0-1,5 cm sügavuses. Leevendab kinnist köha, bronhiiti, kurguvalu, rinnakinnisust ja kõrvetisi.
Selle punkti masseerimiseks surutakse keskmine sõrme ots rinnaku lohku ja vajutatakse punkt seest poolt.See on ka kopsude alarmpunkt, mida võiks kasutada ägedate kopsupõletike või astmahoogude leevendamiseks. NB!  Probleemide korral võib see punkt olla väga valulik.

Punkt Tiigri Suu - He Gu asub pöidla ja nimetissõrme kokkusurumisel tekkiva valli kõrgema koha all vajutades  luu suunas.  See punkt on üks mõjusamaid heaolu ja immuunsüsteemi stimuleerivaid punkte. Läbi selle punkti mõjutamise leevendatakse külmetuse ja gripinähtusi.
ning enamikku pea ja näohaigusi. See on peamine valu leevendav punkt, vähendab raskustunnet peas. Kasutatakse pea-, hamba, kaela- seljavalude leevendamiseks. See on ummistusi ja põletikke leevendav akupunktuuri punkt. Kasutatakse nohu ja ninakinnisuse korral. 
Masseeritakse kummalgi käel 1 minut, vajadusel korratakse mõne tunni möödudes.  Suuremate energia takistuste või valude korral kasutada akukleebist PureRelief.
NB! Raseduse aeg on selle punkti kasutamine keelatud.

Akupunkt Elegantne Häärber - SHU FU asub rangluu all lohus, keskmest 2 sõrme laiuse kaugusel külgedel. Selle punkti mõjutamine tugevdab immuunsüsteemi ja tõstab energia taset ning aitab kõrvaldada tõkestusi neerukanalis. Leevendab astma ja köha vaevusti, vähendab depressiooni.

Reede, 16. september 2011

SÜGISENE KOPSUMASSAAŽ


                                  

Sügisel tuleb erilist tähelepanu kanda oma kopsude eest kuna kopsud reguleerivad kehas qi-energia tõusu ja langust. Jahedad ja muutlikud ilmad on sügise märksõna seetõttu oleneb meie tervis sellest kui kiiresti keha suudab kohaneda ilmastiku muutustega.

Võid harjutust teha seistes sirgelt, jalad veidi harkis ja põlved kergelt kõverdunud. Kui tervislik seisund ei võimalda võid seda teha ka istudes või lamades.
Kogu keha olge selles asendis nii lõdvestunud kui võimalik.

Sule silmad ja vii oma tähelepanu mõlamale kopsupiirkonnale. Aseta seejärel haralisõrmedega käed rinnakorvile.
-          Masseeri kätega vastasuunas liikudes kõigepealt rinnakorvi keskosa umbes 2 minutit
-           Liikude kätega külgede poole ja masseeri sealt umbes 2 minut.
-          Seejärel aseta käed kaenalde alla ja silita külge paralleelselt üles ja alla. Korda seda 20-30 korda.
-          Aseta käed taas rinnakorvile. Hinga 3 korda sügavalt sisse ja välja, samaaegselt väljahingates vajutades rinnakorvile ja sissehingamisel lõdvestades keha.

Akupunktuur'i Facebook's:  http://www.facebook.com/akupunktuur

Esmaspäev, 12. september 2011

Krooniline väsimus 4


Hiina meditsiin soovitab – kroonilise väsimuse leevendamine 


Krooniline väsimus on seisund, mis väga paljusid inimesi vaevab ja keha kurnab.  Kevadeti on inimese immuunsüsteem nõrgenenud ja siis löövad kroonilise väsimuse sümptomid selgemalt esile ja häirivad oluliselt inimese elu.  Paljud inimesed, kes on õppinud ära oluliste akupunktide masseerimise on saanud üle kroonilisest väsimusest. See on kinnituseks sellele, et inimese sees on kõik ressursid olemas ja vaja on vaid veidi kaasa aidata, et toimuks keha enesetervenemine

Olulised akupunktid kroonilise väsimuse leevendamiseks.

Akupunkt Tuulte Tiik - Feng Chi  asub  kukla luu all, 3 sõrmelaiust keskmest, lohus. Hiina meditsiini järgi eemaldatakse läbi selle punkti kehasse tunginud kahjulikku tuult. See on oluline punkt gripi ja külmetushaiguste ravis. Ravib erinevaid peavalusid ka kukkumise tagajärjel tekkinuid. Selle punkti masseerimine leevendab silmade taguseid pingeid, nina ja kõrvadega seonduvaid probleeme, pingeid ja valusid kaelapiirkonnas. Pääsed seda akupunkti paremini masseerima, kui kallutad pead veidi tahapoole. Masseeri neid punkte kahe käe pöialdega samaaegselt umbes pool minutit, tehke paus, lubage peal vajuda rinnale ja masseerige neid punkte veel korra.

Akupunkt  Energiameri   QI HAI  asub nabast 2 sõrmelaiust allapoole. Selle punkti mõjutamine tugevdab immuunsüsteemi ja tõstab energia taset. Aitab kõhuvalude, kõhukinnisuse, gaasivalude ja nõrkuse korral. Selle punkti mõjutamine tõstab soolte toonust, tugevdab kuse ja suguelundeid.

Siruta selg, lõdvesta selja- ja kõhulihased. Pane sõrmeotsad nabast 2 sõrmelaiust allapoole ja asu vajutama aeglaselt survet suurendades. Hinga aeglaselt ja sügavalt. Vajuta umbes minut ja siis aeglaselt vähenda survet. Sellel punktil kasutatakse nii kevadväsimuse kui üldise väsimuse ja nõrkuse korral akukleebist PureEnergy. Pärast haigust kui on vaja kiiresti immuunsüsteemi tugevdada või sportlased enne võistlusi kasutavad sellel punkti akukleebist CX2.

Akupunkt Kõrgem Rünnak - H 3- TAI CHONG asub jalaseljal suure ja teise varbaliigese vahel lohus. Akupunkti  Tai Chong mõjutamine aitab vähendada ülepingest tulenevat peavalu, silmade ja üldist väsimust ja krampe. Lisaks aitab ta pohmeluse, allergia, artriidi korral. Aitab puhastada verd ja vere rõhku tasakaalustada (nii kõrge kui madala vererõhu puhul). Suru neli sõrme suure ja teise varba liigeste vahele ja venita neid veidike laiali, masseeri see vahe läbi. Seejärel vajuta umbes 1 minut Tai Chong punkti. Sama teisel jalal.  Sellel punktil on akukleebise PureRelief kasutamine tõhus.
Akupunktuur'i Facebook's:  http://www.facebook.com/akupunktuur